Se spune ca seful unui trib de indieni, nestiind cum sa- i determine pe acestia sa nu mai leneveasca si sa bea, le spune in timpul unei adunari ca iarna urmatoare va fi o iarna geroasa si ca ar fi bine sa stranga cat mai multe lemne pentru a face fata gerului. Dupa zile in sir in care toti au adunat lemne, seful tribului se gandeste sa sune la meteorologie si sa se intereseze cum va fi iarna urmatoare. Spre surprinderea lui, acestia ii raspund ca va fi o iarna deosebit de geroasa. La intrebarea "De ce?", cei de la meteorologie ii spun: "Pentru ca indienii fac mari provizii de lemne".

Gandurile pe care le voi posta aici, sunt pur si simplu acte de creatie,
"incercari ale geniului", regasiri in urma multelor parasiri; iar din acest motiv imi doresc ca interpretarea pe care fiecare dintre voi o veti da, sa fie una "normala", fara prea multe presupuneri si "concluzii". 
Desi voi scrie multe randuri bazandu- ma pe un suport al realitatii, vor fi totusi si randuri in care doar imaginatia imi va fi raspunzatoare.
Va doresc,

"Lectura placuta"!




Despre mine

Fotografia mea
Lucrurile pe care le- as avea de scris despre mine sunt atat de multe incat as fi plictisitoare scriidu- le; iar nestiind unde sa ma opresc as esua inainte de a incepe. De aceea las ca ceea ce voi posta sa vorbeasca "despre mine".

marți, 16 februarie 2010

vom deveni "o arta"...



Aflandu- ma inca in perioada in care mai redactez documente pentru "scoala" si nu numai, ma "intalnesc" cu diverse provocari din lumea scriiturii, cautandu- mi materiale pentru o diversa tema ce se asteapta a fi scrisa. Spre exemplu, astazi, vroiam sa scriu o lucrare despre arta si cultura, iar nefiind multumita de "maldarele" de carti "stocate" in cateva librarii m-am gandit ca este timpul sa mai vizitez si 'netul.
Zis si facut. (Sau poate...gandit si facut.)
Cand este vorba de carti online, cel mai mult imi place "sa rasfoiesc paginile" in care ceea ce imi starneste curiozitatea, poate fi al meu. Cu siguranta vorbesc despre paginile "carti online free".
Desi aveam un domeniu clar pentru a mi-l "aproviziona" cu carti, totusi am facut asa cum fac de obicei si prima data "m-am uitat peste" operele fundamentale, apoi peste cele de literatura universala, peste cele "diverse" iar dandu- mi seama cat timp pierdusem deja m-am grabit "spre a rasfoi" paginile de arta si cultura. Dupa ce "am intors" vreo 4 pagini, mi-am dat seama, ca daca pana acum credeam ca stau prost la diverse capitole ale vietii, ei bine, astazi descoperisem ca de niciun alt capitol nu trebuie sa ma ocup mai mult ca de cel al artei. Este domeniul pe care il stapanesc cel mai putin, iar impotriva acestei constatari un singur lucru ma face sa nu disper, si anume, ca niciunul dintre voi nu stati mai bine (cel putin la capitolul "arta").
Sa ma explic.
Nu stiu cati ati avut curiozitatea de "a patrunde" vastul teritoriul al artei(??)... Eu dintr-o "greseala" l-"am patruns", si ca un "om experimentat" va pot descrie cum arata. Sunt insa intr- o mare dilema nestiind cu ce tip de arta sa incep "insiruirea".
Nu va faceti probleme, ma descurc!!!
Gasesc potrivit "sa o iau" cu "artele" cunoscute de toti si sa termin cu cele mai putin cunoscute dar care se pare ca sunt mult mai importante (cel putin pentru "zidirea" noastra individuala), decat primele. Voi aminti doar arta greaca si romana, arta dacica, arta orientala, arta medievala si arta romantica. In acelasi "sistem al normalului" mai stau arta fotografica, arta militara si chiar arta razboiului.
Pana acum, poate, nimic deosebit.
Si totusi...
Se pare ca sunt "unii" care au gandit mult mai profund decat "altii", iar rezultatul se vede. Daca avem nevoie de o arta a razboiului, inseamna ca ne trebuie si o arta a pacii. Daca avem nevoie de arta militara, inseamna ca ne trebuie si arta de a vindeca fara doctorii si operatii. Daca avem nevoie de arta fotografica, inseamna ca avem nevoie si de o arta a actorului. Iar mai mult decat acestea se pare ca orice "lucru banal" pe care il facem poate deveni o arta. Astfel, se naste arta visatului, arta fugii, arta de a deveni simpatic si convingator, arta razboiului in afaceri, iar asa cum ar fi de asteptat, innebuniti de atatea forme pe care le ia arta, avem nevoie si de... o arta a nebuniei. Insa lista noastra nu ar fi completa daca nu luam in calcul si arta negocierilor, arta de a avea intotdeauna dreptate, arta de a reusi in viata si nu in ultimul rand (desi e greu sa te gandesti ca ai avea nevoie si de o asemenea arta) este arta de a seduce, "predata" impreuna cu un intreg plan al actiunii.
Trecand "in revista" tipurile de arta pe care le-am intalnit, ma intristez gandind ca, nimeni nu ar putea face fata vietii fara un "ghid" al ei.
Respir linistita insa, amintindu- mi ca "cineva" deja s-a gandit la aceasta.
In acest univers al artelor, singura care ar avea puterea de a ne evidentia este "arta de a trai", si o data "intrati in posesia" ei ne va fi simplu sa le "stapanim" si pe celelalte.
Dezvaluirea atator tipuri de arta, ne pune in situatia de a nu sti pe care dintre ele "s-o incercam" mai intai.
Dar nu trebuie sa ne facem probleme.
Pana vom ajunge la un rezultat al gandului, se va gasi cineva care sa descopere si "arta de a incepe ceva"", iar poate in completarea ei "arta de a gandi" si "arta de a muri".


P.S. Daca aveti bunatatea si ingaduinta nu va grabiti sa alegeti niciuna dintre acestea.
Asteptati- le pe urmatoarele!

Niciun comentariu: